Cara soft launch resign:
• Stop gelak kat lawak bodoh boss
• Start ada hal emergency pada Isnin atau Jumaat
• Internet start problem lepas office hour
• Response time reply WhatsApp jadikan >2 jam
• Start saying NO kalau ada kerja last minute
Antara sebab orang resign:
Sebelum terima tawaran kerja:
(Cara elak syarikat toxic)
1. 'Search' kat LinkedIn
2. Cari company yang interview
3. Cari butang 'people'
4. Cari 'What they do'
5. Sekarang cari siapa yang baru resign
6. Tekan 'all filters' dan pilih 'past employees'
And hantar message ni:
Dear HR,
Kalau calon tu tak terpilih, tolong jangan buat mereka berteka-teki
Calon tu habiskan masa berjam-jam untuk prepare, practice jawapan dan all-out untuk interview ni.
Balas dengan simple pun dah okay, asalkan jangan ghost.
Hormat mereka sebab anda seorang profesional.